Visuel identitet for
Horisont kulturdage

Holdet bag Horisont ønskede sig en signaturplakat samt et logo.
Designet skulle udtrykke den “rejse” gennem tid, sted samt kultur, som dagene bygger på.
Det var vigtigt at identiteten kunne rulles ud til også at kunne indeholde billeder, men stadig holde sit stramme og genkendelige udtryk.

Det var oplagt for mig at bruge de to O’er som sol op- og nedgang skåret gennem af horisonten.

Som et værktøj i designprocessen lavede jeg følgende oversigt:

 

HORISONT er:
Guidede vandringer
Langbordsmiddage 
Kultur i flere former

HORISONT vil:
Skabe håb og fællesskab
Samle og forbinde gennem kulturen fra fortiden, nutiden og fremtiden i Svendborg
Forene forskelligheder i et større fællesskab

HORISONT har 4 ben:
Dannelse
Fællesskab
Kreativitet
Lokal Forankring

Hvert “ben” fik hver sin farve

Solen kan “foldes ud” så den illustrerer vej/vandring

Næste
Næste

Visuel identitet for Bluss